Zăbovind


Întotdeauna a crezut că poate avea pe cineva alături de ea, care să rămână. S-a înşelat. Era doar vântul purtând frunze şi aşteptări.

2 gânduri despre „Zăbovind

  1. Am descoperit că mama mea are, în biblioteca ei, un volum de poezii de Baconsky. Evident că l-am răsfoit câteva ore, captivată, până să ajung la concluzia să-ţi împărtăşesc şi ţie ce am observat. Lectura mea a durat atât pentru că -virgulă- cu fiecare poezie citită te regăseam pe tine, stilul tău, gândurile tale. Am scris pe calculator una dintre poezii, uite:

    ‘Adu-ti aminte arama
    cu umerii rosi trecand
    singura. Adu-ti aminte
    sarabandele toamnei.
    Uita frunzele, rugii,
    Apele calme, padurea
    care pleaca murmurand-
    uita decorul mereu
    schimbatoarelor farmece. Uita
    si zilele, lunile, ceata
    prin care veneam cautandu-ne.
    Adu-ti aminte doar dansul
    acelui octombrie, ritmul
    formelor noastre-nganand
    ondulatia marii.
    Odata
    va ninge mai mult. Si trecutele
    varste pe rand vor cadea
    din frumoasa ta salba.
    Prin oglizi vei privi-ngandurata
    carmnul amurgului.
    Poate nici eu nu voi fi-
    si de mult stins in memoria
    dansului acelui octombrie,
    cand sangelui toamnei i-am fost
    amandoi o artera de aur.
    Nu vor mai fi decat frunzele,
    apele calme, padurea…
    Nu vor mai fi decat vagi,
    ratacite detalii-
    nu va mai fi decat ceata
    prin care veneam.’

    Nu e frumos? Voi continua să citesc Baconsky pentru că îmi este dor de felul tău de a scrie, de caietele tale cu frunze si de scrisul care lăsa răni paginilor.
    Vreau să îmi spui dacă ai vreun volum scris de el. Şi dacă nu, aş vrea să îţi dăruiesc eu unul.:)

Lasă un răspuns

